Wiosna motywuje nas do wyjścia z domu i wykonywania aktywności na świeżym powietrzu. Pierwsze dni z temperaturą powyżej 20 stopni sprawiają, że wiele osób zaczyna swoją przygodę z regularnym bieganiem czy też z jazdą na rowerze. Co w przypadku, kiedy nie możemy ruszyć się z domu? Nadal możemy zadbać o dobrą kondycję i uzyskać figurę, do której dążyliśmy przez lata. Przedstawiamy pięć rodzajów aktywności, które możesz wykonywać w mieszkaniu!

Joga

 Joga to niezwykle modna forma ruchu, która propagowana jest przez gwiazdy czy też infuencerki. Od wieków aktywność ta łączy się ze sferą duchową, a wszystko poprzez medytację. Nowoczesne formy jogi są najczęściej skutecznym systemem treningowym, który w pozytywny sposób wpływa na całe ciało.

 Jeżeli myślisz, że joga to spokojne ćwiczenia, które nie pomogą w budowaniu masy mięśniowej lub w spalaniu tłuszczu, to jesteś w dużym błędzie. Aktywność ta może rozluźniać mięśnie, relaksować czy też pomagać zrzucić nadprogramowe kilogramy. Wszystko zależy od rodzaju jogi, który wybierzesz.

 Joga wycisza, redukuje stres, poprawia postawę ciała, wzmacnia mięśnie, stabilizuje kręgosłup i miednicę. Korzyści płynących z wykonywania tej aktywności jest o wiele więcej. Joga jest polecana osobom, które spędzają dużo czasu w pozycji siedzącej.

 

Jak przygotować się do jogi?

 Wystarczy, że wyposażysz się w matę i zorganizujesz w mieszkaniu odrobinę wolnej przestrzeni. Pozycje (asany) znajdziesz w książkach lub w Internecie. Możesz też poszukać filmów, na których instruktorzy jogi przeprowadzają przed obiektywem cały trening.

 

 Trening aerobowy

 Trening aerobowy składa się z serii ćwiczeń, które doprowadzają do zwiększonej wymiany tlenowej. Takie ćwiczenia sprawiają, że dość szybko i skutecznie jesteśmy w stanie pozbyć się dodatkowych kilogramów.

 

Kontroluj tętno

 Przy ćwiczeniach aerobowych bardzo ważne jest kontrolowanie swojego tętna. W tym celu możesz skorzystać z opaski sportowej, która w czasie rzeczywistym będzie informowała Cię o szybkości bicia serca. Przyjmuje się, że korzystne tętno podczas treningu powinno wynosić około 120-130 uderzeń na minutę, ale wyliczenie go powinno być sprawą indywidualną. Tętno powinno utrzymywać się na poziomie 60 lub 65 procent Twojego tętna maksymalnego.

 Kolejną ważną kwestią jest długość trwania treningu aerobowego. Organizm zaczyna intensywnie spalać tkankę tłuszczową dopiero po około 20-30 minutach wysiłku, więc ćwiczenia powinieneś wykonywać minimum przez 40 minut.

 Do treningu aerobowego możesz wykorzystać steper, orbitrek czy też skakankę. 

 

 Jazda na rowerze

Jazda na rowerze nie jest aktywnością, która przychodzi nam na myśl, kiedy zastanawiamy się nad możliwościami ćwiczeń w mieszkaniu. Okazuje się, że nie potrzebujesz rowerka stacjonarnego, żeby pokręcić w czterech ścianach. Wystarczy, że wyposażysz się w trenażer i wykorzystasz własny rower.

 Trenażer jest urządzeniem, które umożliwia podniesienie tylnego koła i oparcie go na specjalnej rolce. W sklepach znajdziemy trenażery już od 350 zł. Niektóre modele charakteryzują się możliwością dopasowania oporu, który stawia rolka. Takie rozwiązanie sprawia, że możemy zrobić sobie symulację treningu po górzystym terenie.

 

Przyjemne z pożytecznym

 Kręcenie w miejscu może być nudne, więc warto zorganizować sobie czas treningu i jednocześnie włączyć audiobooka, ulubioną płytę lub film na laptopie ustawionym przed nami. Jazdę na rowerze w mieszkaniu doskonale wesprze zestaw składający się ze słuchawek bezprzewodowych i smartwatcha marki Fitbit.

 

Zdrowy kręgosłup

 Praca w domu i brak jakiejkolwiek formy ruchu mogą być przyczynami bólu kręgosłupa, więc warto poświęcić w tygodniu kilka godzin na ćwiczenia, które zadbają o tę niezwykle ważną część ciała.

 

Zbawienny wpływ

 Ćwiczenia pod nazwą „zdrowy kręgosłup” pomagają w zmniejszeniu nacisku na kręgi i umożliwiają rozciągnięcie oraz rozluźnienie mięśni. Regularnie wykonywane wzmocnią też szkielet mięśniowy, poprawią sylwetkę ciała oraz samopoczucie.

 Ćwiczenia bez problemu znajdziesz w sieci, a do wykonania ich potrzebujesz maty, trochę przestrzeni i odrobinę chęci.

 

 

Crossfit

 Crossfit kojarzy się z wielkimi salami, przerzucaniem opon i skrzyniami. Okazuje się, że trening crossfitowy możemy wykonać również w naszym mieszkaniu. Wystarczy, że rozejrzysz się po pomieszczeniu i pomyślisz, z czego możesz skorzystać podczas ćwiczeń. Przyda się stara skakanka, butelki po wodzie napełnione piaskiem czy też stabilna ławeczka.

 

Rozgrzewka, workout, rozciąganie

 Zacznij od 10-minutowej rozgrzewki, a podczas treningów pamiętaj o uzupełnianiu płynów. Całość treningu powinna składać się z rozgrzewki, 20 minut właściwych ćwiczeń (workout) oraz z 10 minut ćwiczeń rozciągających.

 

Crossfit pomaga zwiększyć kondycję, siłę, wytrzymałość, szybkość, zwinność czy też dokładność. Jest to również doskonały sposób na zrzucenie kilogramów. W kontrolowaniu swojej wagi i tkanki tłuszczowej pomoże Ci waga łazienkowa, która wyświetli wszystkie dane na ekranie Twojego smartfona.