Czas zimowy dla większości z nas oznacza rezygnację z aktywności na świeżym powietrzu i zalegiwanie na kanapie podczas długich wieczorów. Okazuje się jednak, że ruch zimową porą może być niezwykle przyjemny. Wystarczy odpowiednie przygotowanie, kilka gadżetów i możemy w pełni korzystać z każdej godziny w weekend czy też w tygodniu po pracy. Jaki sport uprawiać zimą i o czym pamiętać? Poniżej znajdziecie kilka propozycji.

Odpowiedni ubiór 

Jeżeli chcemy potrenować przez dłuższy czas na zewnątrz, to musimy przygotować się do warunków, które panują za oknami. Niska temperatura, wiatr, deszcz i śnieg sprawiają, że powinniśmy postawić na właściwe okrycie. Liczy się nie tylko odpowiednia kurtka, czapka, rękawiczki i komin, ale też to, co znajdziemy pod odzieżą wierzchnią.

Warto zainwestować w porządną odzież termiczną, która zapobiegnie wychłodzeniu organizmu. Specjalny materiał zagwarantuje prawidłowy obieg powietrza i wchłanianie potu. Nasz ubiór powinien charakteryzować się wieloma warstwami i być idealnie dopasowany do temperatury.

Sprzęt, który nie zawodzi

Nie masz pomysłu na zimową aktywność? Odrobinę motywacji znajdziesz w smartwatchu, który zachęci Cię do wyjścia z domu. Zaawansowane zegarki sportowe zaproponują Ci trening, pomogą w wyznaczeniu szlaku wędrówki, a przy tym będą monitorowały Twój organizm. Oto dwie propozycje, dzięki którym przestaniesz zalegać przed telewizorem lub ekranem komputera.

Garmin Instinct

 Marzysz o wędrówkach po lasach, górach i polach? Od teraz zawsze odnajdziesz drogę do domu! Marka Garmin stawia na wiele globalnych systemów nawigacji satelitarnej. Możesz korzystać z GPS, GLONASS i Galileo, więc odnajdziesz się w każdym miejscu i w każdym czasie. Prócz tego do dyspozycji masz czujniki ABC, czyli wysokościomierz, barometr oraz 3-osiowy elektroniczny kompas. W obraniu właściwej drogi pomoże Ci funkcja wyznaczania trasy TRACBACK.

Garmin Instinct to też ulepszona technologia optycznego pomiaru tętna, która mierzy intensywność ćwiczeń fitness. Prócz tego wbudowane profile sportowe dla biegania, pieszych wędrówek, jazdy na rowerze górskim czy też pływania pozwolą zapisać Twoją aktywność.

Link do produktu: https://www.aetka24.pl/pl/products/garmin-instinct-niebieski-61587.html

Garmin Fenix 5 Plus

Jeżeli chcesz poprawić swoją kondycję, to po co czekać do wiosny? Zimą możesz biegać, jeździć na rowerze czy też spacerować. Urządzenie Garmin Fenix 5 Plus charakteryzuje się kolorowymi mapami TOPO, które pozwalają na korzystanie z funkcji Trendline. Dodatkowo miliardy zapisanych kilometrów przez innych użytkowników w aplikacji Garmin Connect pomogą w wyborze najlepszych tras.

Wbudowana pamięć pozwala na słuchanie muzyki bez korzystania z telefonu. Garmin Fenix 5 Plus gwarantuje Ci zestaw funkcji biegowych, treningowych oraz tych związanych z wydajnością. Korzystaj z pomiarów fizjologicznych czy funkcji śledzenia aktywności, żeby dopasować najefektywniejszy program treningowy. Urządzenie marki Garmin wyposażone zostało w profile aktywności, które obejmują między innymi biegi terenowe, jazdę górską, triatlon, golfa i inne.

Link do produktu: https://www.aetka24.pl/pl/products/garmin-fenix-5-plus-srebrny-czarny-pasek-58271.html

Aktywność dla tych ze słabszą kondycją

Wiele osób ze słabą kondycją unika aktywności fizycznej, a tym bardziej nie chce podejmować się treningów zimą. Nie musisz od razu przebiec maratonu! Zacznij od spacerów!

Spacer

Spacer zimową porą może być niezwykle przyjemny. Wystarczy ciepło się ubrać i po prostu ruszyć przed siebie. Jeżeli chcesz pokonywać coraz dłuższe trasy, to zainwestuj w opaskę, która będzie liczyła Twoje kroki. W tym tygodniu robiłaś 7 tysięcy kroków dziennie? W następnym zrób 8, a później 10! Przekonaj się, że regularne spacery będą korzystnie wpływać na stan Twojego ciała i ducha!

Nordic walking

Utarło się, że chodzenie z kijami jest dla starszych. To zdecydowanie błędne stwierdzenie. Uprawianie nordic walking zgodnie z prawidłową techniką zdecydowanie różni się od zwykłego spaceru i umożliwia spalenie znacznie większej liczby kalorii.

Bieganie dla początkujących

Nie musisz wychodzić z domu na godzinne bieganie! Zima to doskonały czas, żeby powoli rozpocząć przygodę z treningami biegowymi. Wystarczy zacząć od marszu przeplatanego z zaledwie minutowym biegiem. Po kilku tygodniach – akurat na przyjście wiosny – będziesz gotowy na ciągły bieg przez pół godziny, a nawet przez godzinę.

Zerknij do naszego poradnika dla początkujących biegaczy: http://blog.aetka24.pl/jak-zaczac-przygode-z-bieganiem/

Aktywność dla tych, którzy lubią wyzwania

Jazda na rowerze

Wielu wielbicieli jednośladów rezygnuje z jazdy na rowerze zimą. Okazuje się, że zimowe przejażdżki mogą dać nam jeszcze więcej frajdy. Wybierz się do pobliskiego parku lub przejedź wałami nad rzeką. Koniecznie zainwestuj w czapkę pod kask, rękawiczki i odzież termiczną. Z takim zestawem zima na dwóch kółkach nie będzie Ci straszna!

Morsowanie

Morsowanie brzmi groźnie, ale staje się coraz popularniejsze. Co roku tysiące ludzi w Polsce próbuje swoich sił, wchodząc do zimnej wody pierwszy raz w życiu. Czy morsowanie można zaliczyć do aktywności? Oczywiście! Okazuje się, że podczas zanurzania ciała w wodzie o niskiej temperaturze nasz organizm znacznie przyspiesza przemianę materii i spalanie kalorii. Jeżeli nie wiesz, jak zacząć, to skontaktuj się z grupą morsującą w Twoim mieście. Osoby te na pewno chętnie wszystko Ci wytłumaczą i przeprowadzą przez pierwsze morsowanie.

A Ty jakie aktywności preferujesz zimą?